By: Liyana Hood

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Friday, 16-Oct-2009 10:15 Email | Share | Bookmark
xtvt Lepas Raya @ Kg. Kisap ~ Langkawi



Tarikh: 20.09.2009 (2 Syawal 1430H)
Masa: 9.00am
Lokasi: Umah MIL ~ Kg. Kisap, Langkawi

Salam semua kengkwn....

Kali ni liyana nk tempek pikcas masa raya ke2 dan xtvt yg lain lepas raya...
Termasuklah xtvt harian kg hubby...nk tau apa dia, teruskan melayan n3 ini...hehehe...

Raya ke2 kami semua tak kemana2 sbb hubby nk sangat2 mengacau dodol...nk mkn dodol la pulok laki den ni hah....
Ingat nk buat b4 raya tapi tak sempat, so ditunda ke raya ke2...
Memandangkan hubby liyana ni anak dan adik kesayangan semua, maka mak, ayah, kakak2 & abg2 ikutkan jugak ler...
Den ni menantu tumpang sekaki je la...hehehe...

So, pagi tu seawal 8.00am diorg dah mula...dan berakhir jam 2.00pm...memang lamakan...
Mujur ramai kakitangan yg membantu...laki den tu tlg sikit2 jer...
Dodol ni memang sedap sbb dicampur dgn biji gajus...last minit hubby nk lak campur dgn biji gajus ni...
So, kelam kabut adik dia pecut p pekan kuah cari biji gajus...mujur ada biji gajus...ishishish...lampau betoi babah ni...

Tapi liyana lupo lak nk snap pikcas dodol yg dah siap utk dimkn...rugi betoi ler...
Oklah...jom layan pikcas2 yg sempat dirakam oleh liyana and hubby ini...


Org2 kuat disebalik mengacau dodol...


Dodol atas kawah yg baru mula dikacau...


Ayam kg. goreng kunyit yg memang best & sodap...


Pikcas hubby dgn ayah, mak and p'ngah...p'ngah ni adik kpd mak hubby...


Ini lak hanya suku, bukan sebhgn tau dari ahli keluarga hubby...kami sebenarnya dah ada cucu...cucu kakak hubby...k'yam...
Depa panggil liyana Tuk Cik...sbb anak buah panggil Mak Cik...ishishish...dh jadi nenek mudo lak...hehehe...
Pikcas bwhnye tu lak, hubby tgh rancak berbual dgn jiran depan umah mak...



Tarikh: 23.09.2009 (4 Syawal 1430H)
Masa: 8.30pm ~ 10.30am
Lokasi: Umah K'Yam (Kakak Sulung Hubby)

Mlm raya ke4 kami mkn mlm merangkap beraya kat umah kakak hubby yg sulong...k'yam...
Mlm tu kami dijamu dgn masakan yg memang tersangatlah sedapnye...

Oklah jom layan...dah tak reti nk citer apa...jazzzz....


Menu2 yg sangat sodap...


Baju merah tu lah kakak hubby...thanks yer k'yam masak mcm2 utk kami...hehehe...



Ni la xtvt setiap mlm kat kg, habby.... Main gendang dan rebana...
Memang main setiap mlm, kira setiap mlm kg. tu memang meriah la dgn bunyi2 muzikal diorg tu...











View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net